mandag den 9. januar 2017

At se sig selv gennem nye briller

I løbet af vores liv ender de fleste af os i perioder i sammenhænge, hvor vi ikke helt kan genkende de roller, vi får tildelt. Det kan f.eks. være forældre, der kun ser teenageren, der er på tværs, partnerens kollegaer der kun ser den sure mokke, naboen der kun ser særlingen. 
Ofte er de roller dannet ved, at vi bliver set på gennem andres farvede briller og det kan være rigtig svært at slippe ud af dem. Var man den dygtige pige i gymnasiet eller den stille, tilbageholdende nørd er der stor sandsynlighed for, at man bliver det igen til 25 års jubelæet. Også selv om man i sin dagligdag ikke har den rolle.

Vi kan også have farvede briller på, når vi ser os selv og vi får en mening om, hvem og hvordan vi er. Lykkes det os at tage brillerne af, kan vi sommetider opdage sider, som vi ikke i hverdagen måske lægger mærke til.

I forbindelse med årsskiftet har jeg brugt den første uge på en leverudrensning. 
I hovedtræk består den af 6 dages forberedelse med sund, varm, vegetarisk mad (ingen sukker, alkohol, kød, kaffe mm) og indtagelse af æblejuice for at blødgøre galdestenene. Selve udrensningen tager ~24 timer, hvor man drikker grapefrugt juice med olie for at udskille galdesten og drikker epsomsalt for at tømme tarmene.

Flere har kritisk spurgt til de reelle virkninger og medicinske behov for udrensning. 
Dette har ikke været det primære for mig. Jeg har taget udrensningen for at kigge på og vende min indtagelse af diverse stimulanser lidt på hovedet. Min erfaring har vist, at ved at ændre drastisk på min kost bliver jeg konfronteret med nogle andre sider af mig selv og derved får jeg også mulighed for at pille en lille smule af farven på de briller, jeg ser på mig selv med.
Og det er jo ikke fordi jeg i hverdagen lever usædvanligt usundt. 
Men hold da op hvor er meget af min dag bundet op på overvejelser om, tilberedelse og indtagelse af f.eks. kaffe, mandler, sunde snacks mm!!

I går søndag sluttede kuren. Og jeg havde som om at NU starter 2017 - og jeg er SÅ klar.

Jeg kan på ingen måder vurdere de reelle virkninger af sådan en kur og jeg har ingen baggrund for at konstatere, om det var galdesten jeg udskilte. 
Det, jeg kan MÆRKE, er, at jeg er utrolig let, jeg har masser af energi og humøret er HELT i top. Det føles som om:
JEG ER HØJ PÅ LIVET!
Samtidig føles det som om den rosacea, jeg i november/december har været meget plaget af, er faldet til ro og kløen er næsten forsvundet.  
Det er en rigtig dejlige måde at starte det nye år på.


I forbindelse med Manu-Vision arbejder vi også med at se os selv lidt mere ærligt.
Når vi træner, bruger vi opmærksomheden til at iagttage, hvad det er der driver/motivere os og hvad det er for en indre dialog, der er i gang næsten hele tiden.
Under en Manu-Vision-behandling vil man på sammen måde kunne blive konfronteret med noget af det, vi i det daglige af forskellige grunde vælger at overhøre/-se.

Min oplevelse er at på trods af deres forskelligheder er faste/udrensning og Manu-Vision begge effektive måde at arbejde med sig selv på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar